Jaká kritéria volit při výběru firmy na dodávky IT služeb

Jaká kritéria volit při výběru firmy na dodávky IT služeb – správa počítačové sítě

 

Pokud hledáte firmu na správu IT, tak je vhodné zvolit pro Vás vhodného dodavatele služeb dle těchto požadavků:

 

  1. Hledám někoho kdo mě občas poradí a pomůže a udělá to levně.
  2. Hledám spolehlivého dodavatele co mě rychle pomůže a závažné problémy umí vyřešit rychle i v noci nebo o víkendech.

 

Když se na tyto dva požadavky podíváme blíže.

  1. Pokud hledáte někoho kdo poradí a udělá to levně, tak je pro Vás vhodné hledat u menších počítačových firem, nebo u živnostníků co nabízí  své služby na správu počítačových sítí a dodávky PC…

Menší firmy a živnostníci když to řekneme otevřeně berou i menší a méně zajímavé zakázky pro ně a nabízí své služby často za ceny za které větší firmy své služby nemohou nabízet.

Pokud často služby nepotřebujete, není Vaše podnikání závislé na chodu IT, tak je toto pro Vás vhodné řešení. Získáte takto někoho kdo zná Vaše prostředí a umí poradit a nebude Vás to stát moc peněz.

Jen každá mince má dvě strany tak zde musíte počítat s tím, že s velkou pravděpodobností když se stane něco o víkendu, svátcích, tak si budete muset počkat do dalšího pracovního dne, než to s Vámi někdo bude řešit. V případě že jde o malou firmu nebo živnostníka kde IT správce nemá za sebe náhradu a třeba onemocní, jede na dovolenou tak po tuto dobu budete s největší pravděpodobností bez podpory a když se něco závažnějšího stane, tak máte problém co Vám nepomohou rychle vyřešit.

Je to dle českého přísloví za málo peněz je i málo muziky. Když se tato situace veme soudně, tak pokud někomu dáváte třeba 1000,- měsíčně že Vám občas pomůže a poradí a dotyčný odjede na dovolenou, tak si kvůli 1000,- nebude kazit dovolenou a Váš problém počká až se vrátí zpět. U firem co mají takové správce často slýcháme vysvětlení, že současný správce už na ně nemá čas a řeší větší zakázky a proto hledají někoho jiného.

 

Zde i často narážíte na povrchní znalosti IT správce, který je asi šikovný, ale nevzdělává se, nechodí na školení a zná jen to co sám se nějak naučí. Často složitější problémy neumí vyřešit, nebo je řeší neúměrně dlouho a pro Vás pak i draze, nebo problémy lepí nějak provizorně a celé řešení Vašeho IT je ve stavu že může kdykoliv spadnout a uvedení do provozu bude složité někdy i nemožné, často lepší řešení je vše nastavit znovu a lépe.

 

  1. Pokud hledáte spolehlivého a rychlého dodavatele, tak se musíte poohlížet po firmách co jsou na trhu nejlépe delší dobu, mají nějaké reference z podobných služeb které hledáte. Tyto firmy mají často více servisních techniků a v případě výpadku jednoho technika Vám firma garantuje řešení Vašich požadavků jiným technikem který jej zastupuje, nebo se o Vás rovnou stará více techniků a může Vám reagovat technik co má na Vaše požadavky dříve čas.

U větších firem je běžné, že technici chodí a dělají nějaká školení, vzdělávají se, učí se novinky co jsou na trhu a jsou schopni Vám pak dávat kvalitní a rychlé služby a řešení Vašich požadavků.

U těchto firem můžete počítat jak s rychlejší reakční dobou na Vaše požadavky, tak i rychlým a profesionálním přístupem k zákazníkům, ale na druhou stranu musíte počítat s tím, že za tyto služby zaplatíte více než v bodě 1).

Samozřejmě si u těchto firem můžete porovnat ceny jaké nabízí, hodinovou sazbu, nebo jaké servisní balíčky a jaké paušální platby za služby mají, ale chce pak i porovnávat kolik techniků firma nabízí, zda mají nějaké lepší IT vzdělání a certifikace.

Čím lepší a rychlejší služby vyžadujete, tím musíte počítat že službu pro Vás dělají chytřejší / šikovnější technici kteří stojí více peněz a i pro Vás je pak služba dražší.

 

Zde je otázka, zda se Vám vyplatí levnější technik s hodinovou sazbou co bude řešit problémy častěji déle, nebo dražší technik s dražší hodinovou sazbou ale lepším IT vzděláním co Vaše požadavky vyřeší rychleji.

Občas se můžete dostat do situace, že při častějších požadavcích je pro Vás ve výsledku levnější ta dražší hodinová sazba technika a práce udělaná rychleji. Například pokud požadavek někdo bude řešit 10 hodin po 700,- za hodinu, nebo větší firma třeba za 1200,- za hodinu ale jen 4 hodiny, tak za vyřešení stejného požadavku můžete třeba u levnější firmy zaplatit více 10x700= 7000,- Kč než u na pohled dražší firmy 4x1200= 4800,- Kč. Občas i dražší firma pro Vás může být levnější, ale není to pravidlo že dráž to bude i rychleji, ale často se to tak stává.

 

Je vhodné si pak najít vhodnou firmu na dodávky služeb tak aby splnila co požadujete a byla služba i dle Vašich finančních požadavků / možností.

Pokud vyžadujete například rychlé služby a reakce po celé ČR, tak nejde volit firmu co má jen jednu pobočku, ale musíte volit firmu co má více poboček po ČR a čím více poboček a techniků, tak se tato služba musí více zaplatit.

Pokud je firma na jedné adrese, nebo s pobočkami blízko u sebe, tak je výhodnější volit firmu z města v kterém jste, často jsou služby srovnatelné a levnější než u firem co nabízí služby s velkou pobočkovou sítí.

 

Pokud máte hlavní sídlo v jednom městě a malou pobočku nebo pobočky někde v jiných městech a na pobočkách se nic moc nepotřebuje a většina věcí jde řešit vzdáleně, tak je pro zákazníky často lepší a levnější řešení zvolit firmu co je flexibilní a umí nabízet i výjezdy po ČR a počítáte s tím, že reakce v jiném městě nebude třeba v řádu hodin ale na druhý pracovní den na místě nebo vzdáleně.

 

Možnost vzdálené správy se nejčastější využívá při řešení požadavků od zákazníků a je jedno zda ze stejného města, nebo z jiného. Díky připojení se k PC, nebo serverům na dálku jde často většinu požadavků řešit téměř okamžitě, nemusíte čekat až k Vám technik dojede, neplatíte cestu technika k Vám…

 

Pokud Vám tyto informace pomohu s volbou dodavatele Vašich IT služeb, tak budeme rádi. Pokud by jste potřebovali poradit, říci jaké jsou možnosti… tak nás kontaktujte.

Netfox s.r.o.

Hartigova 65, dříve Koněvova
130 00 Praha 3 - Žižkov
IČ: 275 740 32
DIČ: CZ27574032

Kontaktujte nás

Provozní doba:
PO - PÁ 9:00 - 17:00
Telefonní číslo: +420 774 600 756
Email: obchod@netfox.cz

Společnost zapsána v obchodním rejstříku Městským soudem v Praze oddíl C vložka 116806. ID datové schránky: xchpznz.
Bankovní spojení : 2405638001/5500 - Raiffeisenbank a.s.